Werkwijze
De techniek bij fasciatherapie is anders dan bij reguliere therapieën. intussen zijn al veel mensen erg enthousiast over de geweldige resultaten die hiermee zijn bereikt. FIT (Fascia Integration Therapie ) is een 3 stappenplan.

Fase 1:

Totale bewegingsanalyse van het hele lichaam.

Fase 2:

Totale bewegingsanalyse van het hele lichaam.
Oorzaak opzoeken en behandelen, op basis hiervan moet men snel een verbetering merken. In deze fase wordt meteen gekeken naar andere afwijkingen die later problemen kunnen geven.

Fase 3:

Het in korte tijd trainen van het hele systeem. Dit kan bijvoorbeeld met trainingsapparatuur wat ook bij de astronauten van de NASA in de ruimte gebruiken.

De fascia bevindt zich o.a. tussen de spiervezels en zorgt ervoor dat deze vezels ten opzichte van elkaar goed kunnen bewegen. ​ ​Overbelasting van de spieren (door een trauma) kan verklevingen doen ontstaan of een lokale ophoping in de spier, De zogenoemde Triggerpoints (pijnlijke verhardingen in de spieren) zijn hier een onderdeel van de fasciabehandeling.
De Fasciatherapeut kan de oorsprong van de klacht opsporen en behandelen. Dit geeft veelal direct verlichting en leidt ook tot (bijvende) vermindering van de klacht. Uiteraard moet erop gelet worden dat er niet opnieuw een overbelasting ontstaat, hier spelen wij er ook op in.

Wanneer kan een fasciabehandeling toegepast worden?

Deze kan effectief worden ingezet bij:

• Pijn – acuut door kneuzing na sporten,  verrekking van spieren en/of gewrichten.

• Pijn – Chronisch (ook bij pijnklachten waarvan de medische oorzaak niet is gevonden).

• Sportletsels - acuut en chronisch.

• Algemene klachten aan het bewegingsapparaat (Rug, Nek, Schouder, Etc.)

• Veranderingen in gevoel, kracht- en coördinatieverlies.

• Bewegingsbeperkingen na een trauma/ operatie.

• Littekens.

Wij gebruiken alleen natuurlijke middelen tijdens de behandelingen zoals onze eigen gemaakte wax (zonder conserveringsmiddelen en kleurstoffen).

Maak direct een afspraak via de online agenda

​De prijzen voor de behandelingen gelden niet voor mensen de aanvullend verzekerd zijn voor fysiotherapie (waarvan de behandelingen nog niet zijn opgemaakt). Na het invullen van de afspraak klick op bevestiging. Als de afspraak gemaakt is krijgt u een bevestiging via uw mailbox.

De beste fysiotherapie in Amsterdam

Fysiohulp  I  Derde Kostverlorenkade 2 HS, 1054 TN Amsterdam The Netherlands  I  info@fysiohulp.com

Phone/Whatsapp +31 (0)642970196